: Race Overzichten :

Home

Contact

links
Traxxracingteam


: Archief 2009:
- Palmares
- Kalender
- Nieuws
- Verslagen
- Sponsors

: Archief 2008:
- Palmares
- Kalender
- Nieuws
- Verslagen
- Sponsors

: Archief 2007:
- Palmares
- Kalender
- Nieuws
- Verslagen
- Sponsors

: Archief 2006:
- Palmares
- Kalender
- Nieuws
- Verslagen
- Sponsors

Overzicht Nieuwsberichten
Mijn nieuwsberichten
1
19-10-2009 18:05:23
23 - 24 oktober 2009: Assen (Nederland)
  Van den Broeck blijft in de running voor de titel in Klasse 4

Komende zaterdag wordt in het Nederlandse Assen de zesde wedstrijd van de Dunlop Sport Maxx Endurance Cup afgewerkt. De Dunlop-karavaan slaat ditmaal zijn tenten op in het Nederlandse Assen. Deze wedstrijd is een van de belangrijkste op de kalender inzake de afwikkeling van de titelstrijd. Er zijn dubbele punten te verdienen waardoor de titelpretendenten zich zeker geen uitschuivers kunnen permitteren. Ook Bart Van den Broeck en zijn vaste kompaan Chris Voet tekenen terug paraat met de Renault Clio in Klasse 4.

Voor de start van de vorige race die werd verreden in het kader van de Truck GP op Circuit Zolder stond Bart Van den Broeck op een uitstekende tweede plaats in de tussenstand van het kampioenschap. Maar reeds in het prille wedstrijdbegin werd de onfortuinlijke Clio-rijder van zijn sokkel gereden door de BMW van Nick Geelen en werd de wagen in de muur gekatapulteerd. Chris Voet en het ganse TRAXX-Racing Team zetten hun beste beentje voor om de Clio terug in optima forma aan de start te brengen om de titelstrijd verder te zetten.

“Spijtig dat de Dunlop Endurance Cup in hetzelfde weekend valt als de finale van de BTCS. We hadden ook graag met de Alfa aan de laatste race van de BTCS deelgenomen. Maar gezien het feit dat we in de Dunlop Endurance Cup nog steeds binnen de top 3 toeven, was de keuze vrij vlug gemaakt”, verduidelijkt Bart Van den Broeck

Momenteel staat Bart Van den Broeck op de derde plaats na merkgenoten Vermeeren/Aerts en uittredend kampioen Polderman. De opgave na de aanrijding tijdens de Truck GP was een streep door de rekening en deed het duo verhuizen van de 2de naar de 3de plaats in de tussenstand op respectievelijk 8 en 7 punten van de top 2. En dit reeds rekening houdend met het verplichte schrapresultaat. Want gezien de dubbele punten die te verdienen zijn tijdens de twee laatste meetings zou een nieuw 0-resultaat de ambities volledig de grond inboren.

“Achteraf bekeken hadden we in Zolder een tweede of een derde plaats kunnen behalen wat ons in het beste geval 23 punten had opgeleverd. Dan moesten we 19 punten als ons zwakste resultaat in rekening moeten brengen. Concreet wil dit zeggen dat we daar een viertal punten effectief verliezen. Vorig jaar wonnen we de afsluitende 10 Hours of Zolder en daar gaan we ook dit jaar trachten te zegevieren. Wat Assen betreft moeten we trachten om de wedstrijd uit te rijden en gezien de dubbele punten zo hoog mogelijk te scoren en alle valkuilen ontwijken. Assen is een zeer snelle omloop en we beschikken met de originele cup-versie niet over de snelste wagen van het lot. De Clio van Polderman, de Lotus en de BMW’s M3 zijn op papier sneller. Maar ze moeten dan ook wel aan de eindmeet staan. We gaan ons dus defensief opstellen en onze pijlen sparen voor de 10 Hours of Zolder. Met een podiumplaats zouden we reeds heel tevreden zijn en dan pas kunnen we eventueel spreken van titelambities”, besluit Bart Van den Broeck.
2
08-09-2009 05:48:38
12-13 september: Truck Grand Prix - Zolder
  Hier zijn we dan weer voor het tweede deel van het seizoen:


Van den Broeck moet 2de plaats verdedigen

Komend weekend zijn we toe aan de vijfde manche van de Dunlop Sport Maxx Endurance Cup. Na vier wedstrijden staat het duo Bart Van den Broeck en Chris Voet op een voorlopige tweede plaats in Klasse 4 en een vierde stek in het Team Championship. Bart en Chris zitten dus mooi op schema.
Met een race van 125 minuten in het verschiet zijn ze echter in het nadeel tegenover hun rechtstreekse concurrenten. Hun Renault Clio beschikt over een originele Cupmotor en dito versnellingsbak. Zoals reeds eerder geschreven mikken beide eerder op betrouwbaarheid dan op pure snelheid tegenover bepaalde opponenten die over lichter en krachtiger materiaal beschikken.

“Voor komend weekend moeten we terug trachten zo hoog mogelijk te scoren om in de running te blijven voor de titel in Klasse 4”, steekt Bart Van den Broeck van wal.“Onze zwakste uitslag tot hiertoe was een zesde plaats met een score van 19 punten als voorlopig schrapresultaat. We moeten trachten om dit resultaat te verbeteren. Maar dat is minder eenvoudig dan het lijkt. Het puntensysteem zorgt er immers voor dat het aantal te verdienen punten afhangt van het aantal deelnemers. Hoe meer wagens aan de start in de Klasse, des te meer punten er te rapen zijn. Dus hopen we op een goed gevulde Klasse 4. Maar dat is een mes dat aan beide kanten snijdt. Als je pech kent tijdens een weekend met veel deelnemers kan je ook enorm veel punten verliezen. Tijdens de vorige wedstrijd moest ik passen omdat ik op reis was. Chris heeft de race in zijn eentje afgehaspeld en werd mooi vierde. Daardoor blijven we in de running voor de titel. We staan er momenteel beter voor dan vorig seizoen toen we een goed slotoffensief lukten met drie podiumplaatsen op rij waarvan één overwinning. Als we dit kunnen herhalen spelen we een belangrijke rol in de titelontknoping”.

Een tweede reden om een goed resultaat neer te zetten en de 19 punten van de tweede race te verbeteren is het feit dat na deze race in Zolder nog twee wedstrijden volgen in het Nederlandse Assen en de 10 Hours of Zolder waarin telkens dubbele punten te verdienen zijn. En daar moet er gescoord worden of de titelambities kunnen worden opgeborgen.

“Vorig seizoen wonnen we de 10 Hours of Zolder en scoorden we ook goed tijdens de buitenlandse uitstap in het Duitse Oschersleben. We kennen de omloop van Assen niet, maar dat zal wel voor de overgrote meerderheid van de piloten ook zo zijn. Dus we hebben geen schrik. Het is wel terug een wedstrijd van 125 minuten terwijl we eerder de mannen van de lange adem zijn. Dus ik denk dat de beslissing zal vallen tijdens de 10 Hours of Zolder”.


Ook in de tussenstand van het Team Championship staat Traxx Racing met Van den Broeck en Voet samen met ProSpeed op een mooie gedeelde 4de plaats in de tussenstand.
“Rudi Penders en Franz Lamot zullen door hun forfait dalen in de tussenstand. Maar er zijn nog een pak teams die ons bestoken zoals Saker Belgium, G&R Motorsport, enz. We gaan blijven vechten en ambiëren een top 5 in het Team Championship”, besluit een strijdvaardige Bart Van den Broeck.
[Top] Pad # 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  ... of 12 [Bottom]